Berättelsen om Eksjötösen

Nu kära alla tittare, ska jag berätta om en flicka som bodde i Eksjö en gång i tiden.

Det var en gång en flicka som fick heta Elisabeth Hansson som älskade snö. En kväll i februari tänkte hon gå ut och gå en promenad.



Åhh vad skönt de ute med så mycket snö tänkte hon. Så Bettan fortsatte att promenera en stund. Till slut orkade hon inte längre. Men jag kanske ska gå och handla lite när ja ändå så är ute och går.
Så Elisabeth kallade bort mot Konsum.

Gick runt och kollade och funderade på vad hon skulle ha.



Men nu vet jag vad jag ska köpa sa Elisabeth...



En öl till ikväll till filmen vore ju verkligen inte fel.



Vad vore live utan EN öl på kvällen tänkte hon.

Okej vad ska man ha mer då.

JO...


Sill de är ju sååå GOTT sa hon till sig själv lite tyst....

Heheh kanske ska köpa en god fläskfile med. Kan ju bjuda över mina vänner på en god middag imorgon ju.



I affären träffade hon på sin mor och hennes kompis Tezz...



Sen stod dom och pratade en liten stund, Men sen var hon tvungen att handla vidare.



Och så såg hon de godaste i affären.
JO nämligen....


 



Sen gick hon till kassan och betalade. På vägen ut från affären så tänkte hon jag kanske skulle köpa en lott. Detta sätt tjänar man ju bra pengar på.



På vägen hem gick hon förbi sitt favorit cafe och kollade in genom fönstret.



Om dom ändå hade öppet...
Sen gick hon vidare. Tillslut var hon hemma...

Äntligen tänkte hon. Nu blir de film och mys med mig själv sa Hon..



Snipp snapp snut så var sagan slut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0